Dia di Prensa, Un Karnaval di Komunikashon Sosial Mediokre

Carnaval, John Baselmans

Carnaval, John Baselmans

Normalmente prome di september pa dekadanan kaba ta un fecha kaminda ta selebra dia di prensa. E fishi kaminda bo ta buska, kola, plama informashon. E fishi kaminda periodistanan tin ku skibi, papia, filma e berdat pa su publiko. Un dia speshal ku delastu anjanan su nifikashon i reflekshon pa e distribushon di e berdatnan di nos sosiedat a dirti i bira un aventura komersial kaminda plaka, poder i politika ta determina ki sorto di kalidat di media e pueblo ta hanja.

E anja aki dia di prensa, un novum a mira lus di dia ora ku Curaçao Media Organization (CMO) a disidi pa skuif e selebrashon di 1 di september na 7 di september pa motibu ku net e wikent di 30, 31 di ougustus Curaçao North Sea Jazz Festival lo a stroba e miembronan di prensa pa asisti e sigiente djadumingu 1 di september.

Un selebrashon sosial deportivo Vigilante ta meldu: “Miembronan di prensa lo partisipá na diferente enkuentro deportivo manera basketbòl, dominó, vòlibòl, futbòl, Airsoft, bulamentu den saku i landamentu. E parti sosial lo konsistí di entre otro karoake pa premio, kompetensia di ‘cupcake’, zumba, siña makiyahe.
E selebrashon di Dia di Prensa ta sera anochi ku un sena, kontamentu di chiste i animashon musikal. Lo tin diferente premio manera entre otro baiskel, biahe, estadia den hotèl, komementu den restorant. E premio grandi e aña aki tambe ta un outo: un Chevrolet Sonic 2013 ku AutoCity ta pone disponibel.
E dia sosial deportivo pa trahadónan den prensa ta tuma lugá na Rust & Burgh for di 12’or di mèrdia te ku 12’or di anochi.”

Yves Cooper e uniko reportero/periodista ku tabata den media kontinuamente sakando su frustrashon riba e kalidat abou di prensa a demonstra ku for di un legion di miembronan di prensa un persona so tin e fakultat, e moral pa kwestiona, kritika e rol mediokre ku prensa ta hunga na Korsou. E linja kora den su analise konosiendo e aparato mediatiko pa 13 anja tabata ku: “Prensa ta e okashonado di problema mas grandi”. Sensashon ta e plato favorito ku donjonan di media ta sirbi nan publiko. Donjonan di media di kwa mayoria a kuminsa den e ramo aki pa motibunan komersial i no ta interesa pa eleva konsenshi, karakter di un pueblo via nan plataforma di media na prome luga.

Konklushon ku por keda saka –despues di mira niun debate na tv, radio, niun artikulo den korant– ta ku ‘99%’ den e mundu di prensa no ta sinti e nesesidat pa reforma nan area di profeshon na un manera ku lo yuda nan mes i e pueblo en general. Prueba di esaki ta ku karaoke i ganamentu di un outo ta bal mas selebrando nan Dia di Prensa ku diskushonnan riba e nivel di nos media i kon e por keda restruktura via poder popular demokratiko. Probablemente e raisnan di miedu ta duru pega den e trupa di periodistanan, reporteronan ku nan no ta wori ku nan salario ta abou, e chens pa studia no tei, kondishonnan laboral ta laga hopi di desea.

Transparency International ku a hanja e enkargo di e eks gabinete Schotte pa investiga e grado di integridat den nan komunikado di prensa a saka un pida riba prensa tambe ku te dia di awe a bai den e lachi famoso di olvido: “E estudio ta ilustrá hopi prekupashon pa sierto sektor ku lo mester promové integridat. Un ehèmpel di esaki ta e medionan di komunikashon. Miéntras ku e kuadro legal ta suministrá un ambiente favorabel pa desaroyá medionan masha diversifiká, realidat ta ku tin un skarsedat di periodista bon entrená, spesialmente periodistanan pa hasi trabou investigativo. Tin be kontenido di relatonan den medionan di komunikashon ta influensiá pa e echo ku hopi medionan di komunikashon ta dependé grandemente di finansiadó privá i di e merkado di aviso pa nan entradanan. Kondishonnan pa garantisá integridat di e empleadonan di medionan di komunikashon ta skars. Esaki ta mina e posishon independiente i responsabilisashon di e medionan di komunikashon.”
Tanten nos lidernan i donjonan di media no ke debati, diskuti e problematikanan ku ta stroba prensa pa desaroya na un nivel mas haltu e mundu di komunikashon sosial lo keda un kanser ku ta kome mente di hende.

Amigoe i Antilliaans Dagblad ku semper ta respira ku un aire di arogansia periodistiko te ainda no por a asumi e responsabilidat i kuminsa un dialogo kritiko ku nan partnernan den media pa bin ku solushonnan konkreto pa mehora e estado mediokre. Tesei ta e pampel ku media na ulandes mester hunga si nan sigi insisti ku nan si ta praktika periodismo responsabel. E ta konta tambe pa Z86 ku na radio a pretende ku nan te miho den difushon radial pa responsabilisa nan koleganan den media riba FM. Tin un skondementu pa tene bo mes bro ku sisnan responsabel. Komentario riba politika i tur otro sorto di kos den nos komunidat pero nan koleganan i nan mes semper ta hanja un skapatorio.

E fantasia ku por a kuminsa un pais nobo 10-10-10 sin restruktura e prensa putri bjeew ta bibu bibu ainda. Un prensa debil ta krea un pueblo ku ta depende di dje den mesun malchi debil, pensando debil, aktuando debil.

+
+
+
+
+
+
+
-> Stanley Ignacio i Lilo Sulvaran ta hanja ku 8 korant, 28 radio no ta di mas. Tin un merkado pa tur hende.
Un vishon di plaka riba prinsipio di periodismo?

-> Nos prensa sa e diferensia entre informashon, notisia i redu?

-> Telecuracao ku su direktor nobo (sr. Oehlers) ku den pasado tabata asina kritiko riba prensa no por organisa un debate riba Dia di Prensa? Podise e Jazz festival a dol kos na tv tambe?

-> CBA ku su direktor Germaine Hart-De Jongh no por a organisa un foro di diskushon riba Dia di prensa ku tur donjonan di media?

-> Kwantu sensura tin na Korsou eherse pa periodistanan mes?

-> Niun editorial di niun korant riba Dia di Prensa?

-> Prensa ta konfirmando nan mes ku interesnan finansiero tin nan choka, difikultando nan trabao pa bisa e berdat pio ku un diktatura gobernamental?

-> Stanley Ignacio presidente di CMO a bisa ku tin entre 4 pa 10 periodista ku karakter koruptivo. Kiko lo bai pasa ku nan? 4 pa 10 periodista korupto por keda traha ganja un pueblo numa?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s